Een beetje meer trots!
Aan het begin van dit jaar hebben wij op onze website ons schoolplan “Ontdek jezelf, ontdek je toekomst” gepresenteerd. Een ambitieus plan, die onze agenda vult om dit samen met onze leerlingen, ondersteund door ouders / verzorgers waar te maken. In dit plan zetten we “persoonlijke ontwikkeling” centraal.

Er zijn allerlei redenen om je te verdiepen in persoonlijke ontwikkeling. Belangrijk hierbij is dat je zelf verantwoordelijkheid en leiding neemt in je leven.

Persoonlijke ontwikkeling gaat over het ontwikkelen van eigenschappen, die het mogelijk maken je doelen te bereiken. Persoonlijke ontwikkeling is meer dan dat. Het gaat verder dan een leerproces, kennis vergaren, groeien als persoon in vaardigheden en capaciteiten of karakterontwikkeling. Persoonlijke ontwikkeling heeft een diepere laag en dat is die van bewust leren en leven. 

Ik herinner me een gesprek met een groep leerlingen uit Havo 4. In het kader van “Ondernemend leren” gaven zij hun mening over wat ze zouden willen leren en ook de wijze waarop. Ons streven is onder andere onze leerlingen invloed te laten hebben op hun eigen onderwijsprogramma. Het was een mooi gesprek. Zij vroegen mij wat ik beoog als rector. Eén van de zaken die ik benoemd heb is dat ik ga voor trotse leerlingen, die laten zien wat ze geleerd hebben.

Ik denk hieraan terug. Ik denk aan de vele tentoonstellingen, presentaties, uitvoeringen en events waarin wij als school onze leerlingen de gelegenheid geven om te laten zien wat ze geleerd hebben. Ik heb geweldige dingen gezien en ervaren! Ik spreek de wens uit dat alle leerlingen, ouders / verzorgers en medewerkers een beetje meer trots zijn geworden dit schooljaar!

Ik wens jullie een fijne en zonnige vakantie!

Paddy Harbers, rector
Bekijk hier alle informatie over het einde van het schooljaar 2016-2017
Lees meer >>
Oudertevredenheidsonderzoek 
Aan ons verzoek om deel te nemen aan het oudertevredenheidsonderzoek 2017 hebben 244 ouder(-s), verzorger(-s) gehoor gegeven. De uitkomsten van het onderzoek laten zien dat ouder(-s), verzorger(-s) uitermate tevreden zijn over het Rietveld Lyceum. Zij gaven de school gemiddeld het cijfer 8,0. Uiteraard zijn we hier heel blij mee! We richten ons erop het huidige positieve leer- en leefklimaat op school te behouden en verder te versterken. De uitkomsten van het onderzoek kunt u vinden op www.scholenopdekaart.nl.




Cambridge Exams
Dit jaar hebben onze leerlingen voor het eerst de kans gekregen om versterkt Engels te volgen door middel van Cambridge Classes. Het was een jaar van vallen en opstaan, waarin veel werd geleerd. Nu is het tijd om te laten zien hoe goed hun Engels daadwerkelijk is. 70 leerlingen namen deel aan de officiële Cambridge exams. 
Lees meer  >>
Vernieuwde hal en onderhoud schoolgebouw
Al sinds 1971 staat ons mooie schoolgebouw, ontworpen door Gerrit Rietveld, aan de Kruisbergseweg. In dit jaar, waarin kunstbeweging De Stijl 100 jaar bestaat, is het tijd om het gebouw op te frissen. Een begin is daarmee reeds gemaakt. De hal heeft in de afgelopen maanden een metamorfose ondergaan. De receptie heeft een nieuwe invulling gekregen, in de hal en op de trap naar de eerste verdieping is een nieuwe vloer gekomen en het meubilair in de hal is vervangen. Dit heeft meer zitplaatsen voor onze leerlingen opgeleverd. Ook zijn enkele tafels geplaatst. Na de vakantie van april zijn deze meubels in gebruik genomen en de transformatie van de hal afgerond.
Lees meer  >>
Bekijk hier alle informatie over de start van het schooljaar 2017-2018
lees meer >>
Inleveren (huur)boeken
In het afgelopen schooljaar is er in leerjaar 4 bij de vakken aardrijkskunde, biologie en natuurkunde, naast het digitale lesmateriaal, en in leerjaar 5 en 6 gebruik gemaakt van fysieke (huur)boeken in de lessen. Deze boeken dienen aan het einde van het schooljaar te worden ingeleverd.
Lees meer  >>



Kleine Holte Koor        
In het kader van het 100-jarig jubileum van kunststroming ‘De Stijl’ treedt het Kleine Holte Koor op voor groot publiek.  Op 5 november vindt een optreden plaats in de aula van het Rietveld Lyceum.
Lees meer  >>

Bestellen van leermiddelen voor het nieuwe schooljaar
Vier jaar geleden is het Rietveld Lyceum begonnen met de digitalisering van het onderwijs. Deze digitalisering zetten wij komend schooljaar door in leerjaar 5. Ook komend schooljaar krijgt u de (digitale) leermiddelen via de firma Van Dijk Educatie. 
Lees meer  >>


Vooraankondiging Stijlmodulemarkt
In de bovenbouw worden de Stijllessen vervangen door de Stijlmodules. Stijlmodules zijn gastlessen gegeven door met name personen buiten de school. Het doel van deze modules is de leerlingen te laten ervaren wat er in de maatschappij gebeurt op een interactieve en ondernemende manier.
 
De Stijlmodules beginnen wij elk jaar met een Stijlmodulemarkt. Deze zal komend schooljaar plaatsvinden op donderdagavond 21 september. Leerlingen van Mavo 3, Havo 4, Vwo 4 en Vwo 5 worden deze avond allen op de Stijlmodulemarkt verwacht. Ook de ouders/verzorgers van deze leerlingen zijn op deze markt van harte welkom.
 
Aan het begin van het nieuwe schooljaar zullen deze leerlingen en hun ouders/verzorgers via de e-mail een uitnodiging ontvangen met daarin meer informatie over deze avond.
Kennismaking nieuwe brugklassers
Dinsdag 20 februari hebben onze nieuwe brugklassers kennis gemaakt met hun klas en mentor. De dag stond in het teken van verschillende kennismakingsactiviteiten. De ouders/verzorgers van de nieuwe brugklasleerlingen zijn 's avonds ook op school geweest om kennis te maken met de mentor en de school.
          
Mogelijkheid tot aanschaf van een nieuwe iPad
Vier jaar geleden is het Rietveld Lyceum begonnen met de digitalisering van het onderwijs en sinds die tijd volgen de leerlingen lessen met ondersteuning van een iPad. Deze digitalisering zetten wij in schooljaar 2017-2018 door in leerjaar 5. Alle leerlingen tot en met leerjaar 5 dienen bij de start van komend schooljaar dus te beschikken over een iPad.
Lees meer  >>
 
100 jaar De Stijl - Mijn Stijl
Vrijdag 9 juni jl. heeft de kunstsectie van het Rietveld Lyceum samen met alle CKV en kunstklassen een evenement  georganiseerd in het kader van 100 jaar "De Stijl". Rond en in de school hebben allerlei kunstzinnige activiteiten plaatsgevonden. De leerlingen hebben 100 jaar De Stijl weergegeven in "Mijn Stijl". 
                 
                  
Track in Leren
Twee leerlingen uit VWO-5 van het Rietveld Lyceum, Rianne Janssen en Jorena Rozijn, hebben het project Track in Leren afgerond. Dit bovenschoolse project heeft als doel de gemotiveerde en/of excellente VWO-leerling nog meer uitdaging en verdieping te bieden naast de bestaande lesstof. 
Lees meer  >>


      

Hoera, geslaagd!
Alle leerlingen die geslaagd zijn, van harte gefeliciteerd. We zien jullie graag tijdens de diploma uitreiking.

Wij wensen de leerlingen die een herexamen hebben gedaan veel succes met de uitslag!

         



Prettige vakantie
Wij wensen iedereen alvast een zonnige en prettige
zomervakantie toe!

We zien jullie graag weer op dinsdag 22 augustus!
Wat vindt u van deze mailing?

  
Contactgegevens

Bezoekadres
Kruisbergseweg 4
7009 BP Doetinchem

Telefoon: (0314) 326 748


Postadres
Postbus 126
7000 AC Doetinchem

E-mail: info@rietveldlyceum.nl
Direct naar

>>  Aanmelden
>>  Gegevens wijzigen
>>  Doorsturen
>>  Afmelden
>>  Bekijk online versie
U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u bent aangemeld voor de nieuwsbrief van het Rietveld Lyceum.
Het opgegeven E-mailadres is: sander.nieling@logisz.nl
Copyright © 2016, Rietveld Lyceum. Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer
Ondanks het feit dat het Rietveld Lyceum de uiterste zorg besteedt aan de betrouwbaarheid en de actualiteit van de gegevens, kunnen hierin onjuistheden voorkomen. Het Rietveld Lyceum is dan ook niet aansprakelijk voor de gevolgen van het overnemen van de verstrekte informatie. Het Rietveld Lyceum is evenmin aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden, problemen veroorzaakt door of inherent aan het verspreiden van informatie via Internet alsmede als gevolg van technische storingen. Aan de gepresenteerde informatie kan géén recht worden ontleend.